Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 20 december 2010

2010-12-20

Idag har jag varit och julhandlat med min man och min son. Å hela Uppsala. Usch va mycket folk det var överallt. Å mycket som skulle hinnas med.
Bela fick idag tag på utredaren på Soc iaf och jag tror han lyckades få henne att fatta att det är allvarligt med Tessan. Jag hoppas på det iaf. Sen har jag fått andra tips om var jag kan vända mig utan att behöva Lars samtyckte åxå så nu ska det väl rulla igång här.... Håller tummarna för det iaf.
Vi började våran runda i Uppsala på Skatteverket för jag skulle ha ut en del papper därifrån för att bevisa att Lars lämnat osanna uppgifter till försäkringskassan. Väl på skatteverket upptäckte jag att de har gjort om där. De har slagit ihop skatteverket och försäkringskassan. Nu får man stå först i en kö för att få en nummerlapp av en tant bakom en disk. Sen får du sitta i en annan kö för att få prata med någon som iaf inte kan nånting utan mest bara klarar av att ta emot papper. Jag lämnade iaf in mina ansökningar om aktivitetsersättning och sjukbidrag. Å jag fick ut kopior på de papper jag behövde. Sen åkte vi vidare till Soc. Lämnade in en hel hög med papper där åxå. Som jag tvingade de att stämpla mott.bevis på... oj va kärringen i receptionen suckade... jag ville ha ALLA papper stämplade och det var säkert 30-40 papper. Sen åkte vi och handlade julgran och lite julklappar. Åsså julmat på City Gross. Vi hann med mycket idag och ändå har vi haft trevligt. Som min moster skrev i min blogg.... varför stressa det blir ju jul ändå. Å hon har så rätt.
Nu på kvällen har jag kokat julskinka och vi har klätt granen. Tillsammans. Mysigt. Jag kom på att jag har faktiskt inte haft gran hemma sen mamma gick bort. Å nu har vi en riktig gran som verkligen luktar gran. Som ser ut som en såndär Disney gran. Så man nästan väntar sig att Piff och Puff ska kika fram närsomhelst.

Inga kommentarer: