Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 26 december 2010

2010-12-26

Jaaa så har vi då annandagen. En lugn dag även den....
Nästan...
Var till stan och handlade inför veckan på City Gross. Inte så mycket folk ute så det gick rätt fort. Sen åkte vi till Björklinge och hämtade Tessan. (samma visa denna vecka med maten verkar det som...suck)
Sen till Storvreta för vi skulle lämna tillbaka lite bygg-grejer till Peppe som är uppe över jul. På vägen hem tog vi vägen över ängeby.... å naturligtvis så körde vi på ett rådjur. Usch... Det jag ser i backspegeln är att rådjuret ligger på vägen och sprattlar. Vi hade kört på det så illa att det förmodligen hade inre blödningar eller brutit varenda ben i kroppen. Tack och lov så stannade en bil som vi precis i krockögonblicket mötte. Jag vet inte vem som gjorde det men rådjuret avlivades där på vägen. Så det behövde inte ligga och lida särskilt länge. Bela ringde polisen och uppgav att han kört på ett rådjur.... vet inte vad de sa. Rådjuret släpades in i vägkanten så det inte skulle ligga ivägen. Jag mådde illa hela vägen hem. Var på väg flera gånger att säga till Bela att stanna bilen.... usch. Jag hatar sånt där. Mår så jäkla dåligt av det. Kommer säkert drömma om det i natt. Tror inte att det blev nåt på bilen.... jag kollade inte. Var tvungen att skynda mig in på toaletten.

Inga kommentarer: