Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 29 december 2010

2010-12-29

Jaaa idag har jag då varit till tandläkaren igen. Faktiskt sista besöket idag sen är skadan åtgärdad. :) Det känns så himla skönt. Även om jag fortfarande tycker att betalningen borde ha gått till asets försäkringsbolag eftersom det var han som fixade skadan från början. Men nu vet ni därute.... får man sprickor i käkbenet så kan det bli vilande infektioner där som sprider sig upp i tänderna.... å sånt visar sig inte förrän flera år senare.... hos tandläkaren. Jättekul jag lovar... å jättedyrt. Jag fick ju en offert när jag började behandla skadan hos min nya tandläkare på 15 000 - 20 000 kr. Jag kan nu glatt meddela att den slutade på 14 000 kr istället. Men hur som helst så är jag nu klar och alla små infektioner och skit är nu borta från käkbenet och alla tänder är sjyssta. Jag fick faktiskt beröm för mina fina tänder idag.... Så jag känner mig riktigt stolt. Lite läskigt va det idag eftersom i början tog inte bedövningen som den skulle. Men så kom tandsköterskan in och berättade att om man satt och spände sig och höll andan så tar inte bedövingen. Så hon la lite till och satt och höll mig i handen. Sen funkade det helt plötsligt. Så nästa gång jag ska dit för att kolla om allt fortfarande är okej är om ett halvår. Känns så himla skönt. Jag är superstolt över mig själv som klarat av detta, tandläkarrädd som jag är. Å då menar jag inte att jag tycker det är lite obehagligt att gå till tandläkaren, utan jag menar panikångest rädd. Jag har provat allt tidigare lugnande tabletter, lustgas, terapi osv osv... men nu har jag hittat en tandläkare som är så försiktig och förstående så det funkar utan allt sånt där.

Inga kommentarer: