Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 5 december 2012

Total kaos....

Jaaa så har det då hänt igen som händer varje år. Å alla står som fån och säger att "ååå så HÄÄÄÄR illa har det minsann nästan aldrig varit...." Same as every year lixom. Fatta det är vintern. På vintern så snöar det. Vissa dagar lite mindre, vissa dagar lite mer. Inget konstigt med det. Men ändå blir det total panik så fort det kommer lite för mycket snö. Speciellt inne i stan, där är det helt hopplöst. Jaaaa som sagt det har kommit en del snö idag men inget att få panik över tycker jag. Ut med plogbilen och sen är det ju bara att köra på som vanligt.
Fick idag ett lite glädjande samtal från Försäkringskassan att jag fått mitt bilstöd beviljat. Tack snälla Försäkringskassan för det. Så nu ska jag in till Hedin i morgon och skriva kontrakt på min nya Mercedes E-klass. Jag har ju fått haft den reserverad till nu då försäkringskassan gett grönt ljus. En nästan helt ny bil. Kommer nog slänga in lite fina bilder på den när jag fått den levererad. Jag skulle få helt nya vinterdäck + fälgar. Nokians Hakka däck med dubb. Blir kanon i snön sen.

Så nu när jag har fått grönt ljus från Försäkringskassan så ska jag lägga ut hur det egentligen ligger till så alla tidigare spekulationer kan sluta. Anledningen till detta är att jag är så jäkla trött på all spekulation om vår ekonomi, våra bilar, våra prylar, våra val osv osv osv.... Många verkar ha väldigt många åsikter. Så jag gav er helt enkelt nåt att spekulera fritt i för att få se vilka det är som har mest åsikter. Å jaaaaa jag fick veta ungefär det jag redan visste. Vilka som spekulerar och skvallrar värst. Så nu är studien i skvaller och skitsnack avslutad så nu ska ni som varit med i studien få reda på den riktiga historien.
Jag har ju berättat om vår "vinterbil". Mercedesen som just nu står på våran uppfart. En E-klass 2011. Gått typ 1400 mil. Ni känner igen det va?? Jag kan lugna era nerver med att det är bara en hyrbil.
Chyslern, den stora, valde att helt säga upp sig för några veckor sedan. Växellådan ville inte vara med längre. Då det var lika dyrt att laga bilen som bilen värde så beslutade vi oss för att leta efter en ny bil. Speciellt nu eftersom det är 9 år sedan jag fick bilstöd förra gången.
Så idag fick jag veta att min ansökan om bilstöd har blivit beviljad och jag kan åka in och skriva kontrakt på bilen som jag bestämt mig för imorgon.
Bilen jag har bestämt mig för är en nästan likadan som vi har som hyrbil bara mer utrustning och gått lite mindre mil.
Så nu kan ni ju börja spekulera och skvallra om detta "onödiga" köp åxå då. *skrattar*
Jag är iaf väldigt nöjd med mitt köp och tackar Försäkringskassan så väldigt mycket för all hjälp. Skönt med en ny bil som man kan lita på.

Inga kommentarer: