Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 4 december 2012

Fortsatt framgång vid inskolning....

Det gick jättebra idag åxå vid förskolan. Zoltán stegade in och bara "ägde" hela stället. Det är som att han alltid har gått där. Jag känner en liten sorg faktiskt att jag har tolkat honom fel under den tiden vi har haft dagmamma. Zoltán har ju slängt sig på gruset och aldrig velat gå in hos dagmamman. När man kom och hämtade honom kom han springande och slängde sig runt halsen på en. Detta beteende tolkade jag som en liten "protest" eller lite trots över att vi lämnade honom. Men som jag kan se det nu så var det nog ett försök att berätta för oss att han inte trivdes överhuvudtaget. Han hade helt enkelt jättetråkigt där och ville inte bli lämnad. På förskolan går han själv in, öppnar själv dörren och stampar in utan några som helst protester. Han vinkar när vi åker och tycker det hela är okej. När vi hämtar så är det inte euforisk glädje över att vi kommer utan mer "normal" glädje. Så jag är lite besviken på mig själv att jag inte tolkat hans signaler bättre och mer rätt......

Inga kommentarer: