Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 29 juni 2012

Värkar.....

Idag har det varit en jobbig dag. Har haft väldiga sammandragningar till och från hela dagen. Ibland har jag tom tänkt att nu är det dags att åka upp till sjukhuset. Men det är fortfarande inte nåt regelbundet så vi får väl se. Jag hoppas och ber att hon ska stanna därinne tills på måndag. Så idag har jag mest vilat hela dagen. Det har blåst nåt fruktansvärt ute idag. Varma vindar förvisso men väldigt starka. Zoltán badade i sin lilla pool på förmiddagen och var väldigt glad för det. Nu på kvällen hade jag, Marie och Bela lite kräftkalas här framför TV:n. Vi åt kräftor och färska räkor. Det var supergott. Då kände jag mig rätt okej. Men nu när jag ska försöka sova så gör det fruktansvärt ont igen. Det lättade lite i duschen men nu när jag satte mig här så kommer det igen. Usch usch nu är det inte roligt längre. Ska nog lägga mig i sängen igen och hoppas att det lättar igen. Håll nu era tummar för att det här bara är falskt alarm.....














1 kommentar:

Tessan sa...

Aj aj aj. Hoppas att det går över så du får sova insatt. Sammandragningar är inte att leka med...fast det som komma skall är ju värre. Men superkvinna som du är så fixar du det. :)
Sköt om dig och vila mycket. Kramisar