Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 26 juni 2012

Var idag hos Ulla, min kurator på akademiska. Bela var med idag. Det kändes bra. Vi hade ett bra samtal. Det är många tankar som rör sig i huvudet just nu men jag känner ändå att jag har bra stöd.
Zoltán var med Marie på cafét och busade. Charmade alla pensionärer där. Åt massa goda pankisar. Efter sjukhuset så åkte vi och hämtade Zoltán. For vidare till boländerna och skulle handla. Först gick vi in på Grizzly och handlade lite till Balthazar. Var så längesen han fick ett tuggben och lite egna prylar. Efter det gick vi in och tittade på Lindex och H&M. På H&M hittade jag det jag sökte. Ett "pyjamasset" fast byxorna var shorts. Tänkte ha de på sjukhuset om vi blir kvar över natten eller kanske flera nätter. Minns att förra gången hade jag med mig en pyjamas med långa byxor och jag höll på avlida av värmeslag. Så den här gången tänkte jag vara förberedd. Sen gick vi in på dressman och handlade lite kläder till Bela. På väg mot City Gross för att handla mat så träffade Bela en arbetskollega som vi stannade och pratade en stund med. Inne på City Gross träffade vi en granne som bodde på vår gata i Storvreta. Denna kvinna jobbade ihop med min mamma för många år sedan. Så det var roligt att träffa på henne och hennes man. När vi sen handlat och kommit ut till bilen så insåg vi att klockan var nästan halv 7. Vi handlade med oss sushi hem till kvällsmat..... sååååå gott...

































































































































Inga kommentarer: