Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 6 juni 2012

Förlossning.....

Jaaaa nu börjar tankarna verkligen komma krypandes. Å oron. Det är med skräckblandad förtjusning som man på ett sätt ser fram emot förlossningen. Å på ett annat sätt vill man bara hoppa över den dagen. Smärtan ser jag absolut inte fram emot det kan jag lova.
Sen kommer ju alla OM-tankar som jag kallar dem. Tänk OM nåt går snett. Tänk OM prinsessan är sjuk. Tänk OM bedövningen inte tar. osv osv. Sånt kan hålla mig vaken många nätter. Detta är baksidan med att vara alldeles för påläst och ha för mycket erfarenhet av vården och sjukhus. Man vet för mycket om vad som KAN hända helt enkelt. Människan funkar ju lite så att det man inte vet lider man inte direkt av. Men jag VET ju många saker som kan gå snett. Jag VET följderna. Förra graviditeten hade jag en helt underbar barnmorska som jag ventilerade mycket sånt här med på Auroramottagningen. Birgitta Erhrenrot. En helt fantastisk människa på alla sätt och vis. Den här gången har jag ingen att bolla dessa tankar med. Å när jag skriver bolla tankar så menar jag inte nån som bara lyssnar utan nån som kan komma med råd, egna tankar och känslor och framförallt nån som känns trygg.
Jag längtar efter att få se vår lilla prinsessa. Att få se Belas drag i en liten flickas ansikte. Jag ber till gud/ödet eller vad som nu finns därute om att allt ska gå bra.

2 kommentarer:

Tessan sa...

Det är så vanligt (tror jag) med alla dessa "tänk om" tankar. Nervositeten inför nånting så stort fastän man har varit med om det förut. Ingen förlossning är den andre lik. Vore konstigt om du inte vore nervös och orolig. Men låt inte dessa tankar ta över din vardag. Du ska nog se att allt kommer att gå bra, kanske inte perfekt men du kommer att klara av det. Kunna hantera situationen för att du är så lugn och påläst. Att vara påläst behöver inte betyda något negativt.

Jag hejjar på dig när det väl är dags och jag vet att du kommer att fixa det.
Lill tösen kommer att få det bästa av er två och om det sen syns eller inte spelar ingen roll.
Alla är vi speciella...på ett eller ett annat sätt :)

Kramar från Hhr

Unknown sa...

Det är ju så olika för olika personer och från gång till gång så man vet aldrig vad man ahr att vänta sig. Kram