Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 3 juni 2012

Släkten är värst....

Jaaa så är det faktiskt ibland.

Jag hade tänkt skriva ett långt inlägg om en grinig och elak gubbe i vår släkt som livnär sig på att göra mig illa. Jag hade kunnat skriva och lämnat ut så mycket vidriga och elaka saker om den här personen. Å då skulle jag inte ens behöva hitta på nåt utan bara leta i minnet.
Jag satt länge och funderade hur man skulle kunna säga upp släktskapet. Kanske byta blod och DNA? Tänkte ett tag sätta några blodiglar i pannan som kunde suga ut blodet jag har och sen hitta nån snäll människa som vill ge av sitt blod istället.  
MEN jag blev påmind ikväll av en väldigt klok man att det är inte värt att slösa med min energi eller tid på en person som inte förtjänar den. Som jag har skrivit om tidigare så försöker jag ju att helt enkelt rensa bort alla dessa idioter som bara vill mig illa. Som bara stjäl av min energi och får mig att må dåligt. Enda sättet att inte låta idioterna vinna är att bara vara lycklig. Inte lägga nån energi eller uppmärksamhet på dem. Jag har mitt eget liv att tänka på.
Jag tänker lägga min tid, energi, uppmärksamhet och kärlek på alla ni som bryr sig om mig och som verkligen förtjänar det. Jag är så tacksam över att ni finns därute. Jag tror ni vet vilka ni är de allra flesta.

Inga kommentarer: