Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 18 juni 2012

Karma!

I morse kl 6:30 höll jag på att kliva ner till grannens verkstad naken och ge gubben på käften. Kl 6:30 i morse vaknade jag av att han körde med mutter-maskinen som inte alls ville lossa bultarna som han tänkt sig. Fasen va sur jag blev. Då när man sover som gottast. Borde finnas nån lag på att man inte får låta för många decibell innan kl 8. Jag låg där i min säng VAKEN och grubblade över vilken hämnd som skulle passa gubben. Kanske sitta på balkongen med paintball-gevär varje morgon och göra gubben prickig? Eller erbjuda sig att klippa gräset åt honom när han har semester å då naturligtvis bara ha tid att göra det kl 5 på morgonen. Varje morgon. MEN..... gud har skänkt oss nånting som kallas KARMA. Lite som triss-vinster..... PLÖTSLIGT SÅ HÄNDER DET!!
När vi kom hem idag så möts vi av en svärande verkstadsgubbe som står och meckar med sin grävare. Grejen är att gubben håller på att gräva om både dränering, infiltration och fixa trädgården med den här lilla grävaren. Här ute på landet så består marken mest av massor med sten. Nån gång under dagen har gubben iaf lyckats med konsten att köra av bandet från larvfötterna. Å det är ju ganska så stumt att få på det bandet igen. Så nu ser jag fram emot några lugna dagar utan en massa grävande. *fnissar*  Folk, jag säger bara KARMA!!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

hihihihihihihihihihii karma