Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 29 maj 2011

Mors Dag...

Till min kära svärmor Gabriella. Grattis på Mors dag. En stark kvinna som alltid sprider värme och glädje runt sig. Tack snälla du för allt du gör. Vi älskar Dig!

Till min kära mamsen Eva. Grattis på Mors dag. En underbar kvinna som jag fick i mitt liv tack vare min "syster" Marina. En stark kvinna med ett stort hjärta som betyder väldigt mycket för mig och mina barn. Hennes barnbarn. Hon är som mormor till mina barn. Jag ser det lite som att våra familjer hjälper varandra tills vi alla är tillsammans igen. Min mamma tar hand om Marina där de är just nu. Å Eva tar hand om mig här där vi är just nu. Vi älskar Dig Eva!

Till min kära Monica. Grattis på Mors dag. Elins mamma som har tagit emot mig som en dotter i huset med öppna armar under alla år som jag har känt Elin. Både Leif och Monica har under de här åren varit som ett extra par föräldrar. De har alltid ställt upp och jag har alltid varit välkommen hos dem. Monica är åxå en stark kvinna med ett varmt hjärta. Bjuder alltid på ett glatt skratt. Varvar lätt som Chryslern i uppförsbacke *skrattar* och tillsammans med Leif som är lugnet själv utgör de det mest perfekta och underbaraste paret. Ni är underbara. Vi älskar Er!

Till min kära moster Vera. Grattis på Mors dag. Sen min mamma gick bort har hon ibland fått hoppa in med goda råd till en förvirrad Kia. Under de senaste åren har vi fått ännu bättre kontakt. Vi har alltid haft bra kontakt på mammas sida men under de senaste åren har vi kommit varandra ännu lite närmare. Hon har en egen blogg där ni kan läsa om vem hon är: www.veraslillablogg.blogg.se  Hon är den i släkten jag kan dela tankar och känslor runt min sjukdom. Hon har åxå ett dolt handikapp som människor ofta inte tar hänsyn till eller förstår. Hon har en hörselskada. Så hon har förståelse och vi kan lätt sätta oss in i varandras svårigheter som man stöter på när man lever med ett dolt handikapp. Hon är alltid glad och har alltid ett uppmuntrande ord när man är nere. Hon och morbror Björn har ofta varit barnvakter till mina barn och jag vet att de tar hand om dem på allra bästa sätt. Tack för att Ni finns. Vi älskar Er!

Till min kära moster Ann-Marie. Grattis på Mors dag. När min mamma gick bort och jag var mycket i Vällen på sommren kom vi varandra närmare än vi hade varit innan. Ann-Marie lärde mig hur man styrker en skjorta. Innan jag hade kommit Ann-Marie nära uppfattade jag nog henne som väldigt bestämd och kanske även lite sträng. Men den sommaren jag verkligen lärde känna henne på riktigt märkte jag hade hon har ju ett hjärta av guld och är så full av värme och kärlek. Hon har alltid nära till skratt. Hon är som sagt bestämd och låter ingen sätta sig på henne. Jag beundrar verkligen hennes styrka. Hon och morbror Sören har även de varit barnvakter till mina barn och jag vet att de skämmer bort de nåt kopiöst. De är båda två väldigt barnkära. Tack för att Ni finns. Vi älskar Er!

Jaaaa som Ni ser har jag flera varma, starka och underbara kvinnor i mitt liv som har blivit modersfigurer. Min mamma finns ju inte på plats här hos oss så dessa kvinnor har då klivit fram och på olika sätt hjälpt mig genom livet. Jag är så tacksam över att få ha er i mitt liv och att ni har velat ta mig till er. Erat stöd och att ni finns där betyder oerhört mycket för mig och jag hoppas att ni kommer finnas där många många år till. Ha nu en fin mors dag!!! All kärlek till er!!

Inga kommentarer: