Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 2 mars 2012

Ibland vill man bara rymma....

Har ni tänkt på hur "fångad" man är idagens IT-samhälle? Hur oumbärlig man tror att man är? Hur man ställer upp på andra hela tiden att man glömmer bort det man har mitt framför ögonen och omkring sig. Vips kanske det är borta och förbi. Man spenderar många timmar framför dator, TV, mobil och telefon. Att umgås på riktigt med en annan människa verkar betyda allt mindre. Att ens få ögonkontakt med en annan människa när man pratar är nästan omöjligt idag. Man för ett "samtal" samtidigt som man facebookar eller nåt annat spännande. Att ge annan människa sin fulla uppmärksamhet är nåt väldigt sällsynt idag. Å det sörjer jag. Folk sitter sönderstressade, med högt blodtryck och fruktansvärt dåligt humör. Å undrar varför just de har drabbats. Eller så märker de inte ens själva hur de långsamt förgiftar både sitt eget liv och människorna de har närmast. Kanske skulle man bara rymma till en öde ö där mobilen saknar täckning och bredbandet är kvarglömt hemma??? Jaaaa varför inte?

1 kommentar:

Anonym sa...

it is so true, need to sit down and just do nothing sometime, every day....