Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 11 mars 2012

Ridkurs

Lördag och söndag har jag varit på ridkurs på Edeby ryttargård. Det var sååååå himla roligt. Å ett jäkligt bra upplägg av hela kursen. Kursen hölls av Johánn Fridgeirsson som är en känd profil inom islandshästvärlden. En riktig ära att få rida för honom. Kursen var upplagd så att ons, tors och fredag så red Johánn Hlökk åt mig. Gick igenom alla hennes egenheter och hur hon är. I fredags var det teori men det kunde jag ju inte gå på eftersom jag satt på barnakuten med Zoltán. Lördag red man 2 st lektionspass för Johánn, enskilt. Ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Eva-Lena som äger gården bjöd på god lunch. Då red vi båda lektionerna i ridhuset och gick igenom väldigt mycket saker som jag aldrig gjort förut. Jätteintressant och roligt. Hlökk är verkligen superduktig. Det är för övrigt Johánn som har fött upp Hlökk. Hon är mycket mer utbildad än vad jag visste om och nu har jag fått veta hur jag kan rida henne för att utnyttja hela hennes kapacitet. Idag red vi bara ett pass för Johánn men då red vi ut en liten kort sväng. Fortfarande enskild träning. Idag tränade vi mest på tölt. Hur man håller igång tölten utan att den blir "grisig", passgång eller går över i trav. Hur man töltar långa sträckor utan att hästen tappar energin. Det var inte lätt kan jag lova men otroligt kul. Det var väldigt längesen jag hade så roligt. Johánn var lite imponerad över att jag hängde med i tempot trots min numera något större kroppshydda än vad jag normalt har. Nu vet jag absolut vad Hlökk och jag ska träna på tisdag när jag rider henne nästa gång.

Inga kommentarer: