Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 5 mars 2012

Rapport från Ackis

Har ju som bekant varit på sjukhuset hela dagen idag.
Började dagen på Spec.MVC som låg efter sitt tidsschema. Så jag fick vänta 40 minuter i väntrummet på att komma in. Hon tog blodtrycket på mig idag. 130/55. Så lågt var det väääääldigt längesen jag hade. Vi gick igenom lite planering och lite allmänna frågor. Allt såg jättebra ut. Jag fick påminnelse att ta av mig ringarna innan fingrarna sväller och jag tvingas klippa upp dem. Så jag ska nog flytta dem till halsbandet istället. På det viset bär jag de med mig ändå. Efter MVC träffade jag Ewa sjukgymnasten och vi gjorde lite andningsgymnastik. Lungorna lät rätt okej tyckte hon. Även om magen nu börjar trycka mot lungorna och gör det svårare att huffa. När jag var klar med Ewa så kom två stycken sjukgymnaststudenter som ville intervjuva mig för ett examensarbete som skulle handla om smärta vid CF. Ett ämne som det har forskats och studerats alldeles för lite. Duktiga tjejer som tog det på allvar och hade verkligen tänkt till. Sånt gillar jag. Alltid roligt att kunna hjälpa till. Efter det hade jag en timmes lunch. Då gick jag till ingång 70 och skulle äta en macka. På tok för dyrt och inte alls nåt gott. Tänkte spana på lite snygga läkare där jag satt i min ensamhet. Men kom snabbt fram till att UAS inte är någon Cityakuten och Geroge Cloony lyste med sin frånvaro. Läkarna på ackis har varken snygga uniformer eller är särkilt klämvänliga. Jag älskar ju män i uniformer av olika slag men "uniformerna" läkarna har på ackis går man verkligen inte igång på. Kanske har man blivit luttrad av att träffa så många, vad vet jag. Efter min spanarlunch så hade jag tid hos kuratorn, kanske var tur det..... *fniss* Efter ett bra samtal hos henne där jag verkligen fick prata av mig så åkte jag till City Gross för veckans storhandling. Där plockade jag åxå upp Marie som slutat skolan för dagen. Hem och fixa lite middagsmat. Bada ute i SPA:t. Kika lite sofias änglar. Å nu äntligen SÄNGEN!!!! Sov gott älskade vänner.....

Graviditeten: Prinsessan har sparkat rejält nu på kvällen. Hårda sparkar. Hon gillar inte när jag sitter uppkrypen i soffan med benen uppvikta under mig. Hon vill ha mycket utrymme och vill helst att jag sträcker ut benen.

Inga kommentarer: