Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 3 mars 2012

Äntligen en helt ledig dag.....

Japp idag har jag faktiskt inte gjort ett dugg vettigt. Bara varit ledig och njutit av det vackra vädret. Så himla skönt. Ingen tid att passa. Ingen stress. Inga måsten. Det gjorde min kropp väldigt gott. Behöver flera såna här dagar nu så kroppen kan få en chans att återhämta sig efter allt som varit.
På förmiddagen var vi ute i trädgården och på altanen med Zoltán. Jättehärligt väder. Sol och varmt och skönt. Eftermiddagen vilade jag i soffan framför TV:n. På kvällen blev det sushi, SPA-bad ute, melodifestival och mys. Så himla skön dag.
Jag väljer att inte kommentera melodifestivalen mer än nödvändigt här på bloggen. Man kan helt enkelt konstatera att smaken är som baken....delad. Å tur är väl det?

Hälsa: Idag har jag varit lite mindre hostig faktiskt. Hela förmiddagen klarade jag mig utan extra doser av luftrörsvidgande medicin. På eftermiddagen fick jag ta några "puffar". Har haft mindre ont i både rygg och leder idag. Säkert för att kroppen fått chans att ta igen sig efter all stress och alla jäkla "måsten". Jag känner att kroppen är väldigt trött och att energin fort tar slut när jag ska göra nåt. Så jag har inte så mycket reserver. Så nu gäller det att tänka sig för vad man gör så man håller blodtryck och värden på en rimlig nivå. Som min läkare brukar säga till mig: Var rädd om din kropp för du har bara en å den ska du leva med livet ut.

Graviditet: Jag väger idag 60 kg. Normalt brukar jag väga ca 52 kg när jag inte är gravid. Det känns i kroppen att man släpar runt på många extra kilon nu. Jag märker åxå på ringarna att kroppen samlar vatten. Jag blir väldigt fort trött. Prinsessan därinne far runt med en väldigt fart speciellt på kvällarna när jag ligger i soffan eller sängen och läser. Hon är stark. Nu kan man både se och känna på utsidan av magen när hon sparkar och rör sig. Det är väldigt mysigt. Fina älskade prinsessa.

Inga kommentarer: