Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 29 november 2010

2010-11-29

Idag har Bela och jag varit i nya huset i Almunge hela dagen. Igår hade vi ju en stunds strömlöst ute i huset efter att jordfelsbrytaren till garaget löste ut. Nåt jäkla ful-element som tydligen strulade. Jaja men vad vi inte visste var att varje gång det blir strömlöst så måste man ner i grunden och nollställa värmepumpen.... Gissa om det var kallt i huset när vi kom dit idag... Va kanske 12-15 grader på nedervåningen. Jag var tvungen och ta in kupévärmaren från saaben och sätta lilleman framför den så han inte skulle frysa. Men desto större anledning till att jobba sig varm.Bela fixade iaf värmepumpen till slut och i morgon hoppas vi på att det har hunnit värmas upp igen.
 Vi hann få upp bården i vardagsrummet. Å vi hann fixa hela fondväggen klar. Jag inhandlade nya tapeter till fondväggen idag.... vill inte ens berätta vad de kostade. Har inte ens berättat för Bela i rädsla för att jag ska bli släpad naken efter Saaben hängandes i en bogserlina. Jaja men det blev faktiskt jäkligt snyggt. Jag är så himla nöjd. Jag har verkligen världens snyggaste vardagsrum. Bela hann även riva väggen uppe i vårat nya sovrum. Han stannade kvar nu på kvällen när jag var tvungen att åka hem och laga mat till Tessan.
Nu på kvällen har jag bara gjort sånt där tråkigt skitjobb.... bytt sängkläder i sängen. Lagat mat till i morgon. Plockat en kartong till.... jaaa sånt.
Just nu får jag hjälp av Xibell att skriva här på bloggen.... :)

Inga kommentarer: