Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 26 november 2010

2010-11-26

Vilken underbar dag!!!!
Min dag började på Ackis. Jag och lilleman åkte dit med maskinen som jag hade lånat över natten som skulle registrera hosta och annat. Satt där i ca 2 timmar och gick igenom alla värden och hur man kunde använda dessa. Jäkligt intressant faktiskt. Jag hade en del förslag och idéer som de skulle kika vidare på och försöka lösa. Dessutom bjöd de på fika.... megastora kanelbullar... har fan aldrig sett så stora kanelbullar förut. Nybakade och jättegoda....mmmmmm. Ewa min sjukgymnast hon ville vara lite nyttig så hon tog en äcklig hälsofralla istället... å en halv kanelbulle. Jag smaskade i mig en hel sån stor bulle.... gratis fika är ju alltid gott. :)
Sen kl 14 träffades vi på mäklarens kontor och skrev på alla papper till huset och fick äntligen nycklarna. Vilken känsla. Äntligen är det underbara huset på landet vårat. Nu börjar ett nytt kapitel i vår livs Bok. Ett gemensamt kapitel som vi tillsammans skriver på nya fräscha sidor. Ska bli så underbart. Efteråt åkte vi ut till Almunge med lite byggmaterial och några kartonger. Usch vilket dåligt väglag det var idag... gick sakta och försiktigt. Snöade och blåste. Chryslern är lite lurig när den är full-lastad och tung och väglaget ser ut sådär... Den får gärna lite extra gung och man måste ratta emot försiktigt för att den inte ska sticka iväg. Så jag satt väl på helspänn hela vägen ut för när vi kom fram hade jag ont precis överallt.
Nu isäng tidigt för i morgon kör vi igång med riva vägg och tapetsera. Bela ska riva väggen uppe i sovrummet och jag ska tapetsera i vardagsrummet. Ska bli såååå roligt....
//Turn the page in the book of life....

Inga kommentarer: