Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 25 maj 2013

Projekt hemma

Trots en lungfunktion på ca 20 % så känner jag att jag vägrar att bara sätta mig på mitt feta arsel och säga: "jag tar mig inte för det...." eller "jag kan inte....". Jag försöker varje dag ha minst ett projekt som ska genomföras av mig. Jag vägrar bli nån bitter jävel som bara sätter mig ner i ett hörn och klagar dagarna i ända.
Idag har jag tvättat farstukvisten helt själv. Efter konstens alla regler. Jag ska måla den körsbärsröd betsad har jag tänkt.
Det tog en bra stund för mig att tvätta de 5 kvm kan jag lova. Trots att jag faktiskt hade syrgas på mig. Men oj så bra det blev. På bilden kan man se skillnaden på det rena och hur det var innan.
Man får ta lite i taget helt enkelt. Jag är iaf grymt stolt över mig själv.



Inga kommentarer: