Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 8 maj 2013

Gryningens grubblerier....

Det har varit en jobbig natt med mycket grubbleri och ångest. Det är så mycket tankar fram och tillbaka just nu så ni kan aldrig ana.
När gryningen kom så satte jag mig ner och bad. Jag är inte särskilt religiös av mig men det kändes rätt. Mimosa och Zinnea gjorde mig sällskap. Jag är så väldigt tacksam över alla dessa katter och vovven som är vakna och gör mig sällskap. Man slipper sitta helt ensam å man slipper väcka upp maken som måste vara utvilad när han åker till jobbet. Djuren är min terapi.
Dessutom vill jag inte lasta över för mycket elände på Bela heller. Det är en svår balans det där.
Jag har inte sovit särskilt många timmar i natt men känner mig ändå inte äckel-trött.
Idag ska jag till min älskade syster och förhoppningsvis kunna hjälpa henne med nånting.

Zoltán har ju fyllt år och vill passa på att tacka för all uppvaktning. Tack alla.
Han är stor pojke nu, 3 år. :)  Min fina lilla .......  nääää jag vet, han är inte särskilt liten längre.

Hoppas ni får en fin dag och att solen, trots att väderprognosen igår visade regn, orkar vara framme och värma våra vinterkalla själar....

Kärlek!

Inga kommentarer: