Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 22 maj 2012

Personlighetsförändrad.....

Jag har lärt mig ett nytt uttryck idag....

Jag känner mig lite personlighetsförändrad idag så jag har faktiskt inte gjort nånting alls. Mest suttit på min feta röv och bara latat mig. Jag har inte tagit mig för nånting alls trots att gräset borde klippas och det borde städas inne. Jag har bara suttit här i soffan och väntat på att någon ska komma och göra det åt mig. Ikväll funderar jag lite på att ringa runt till mina släktingar och beklaga mig över hur ensam jag är för att ingen kommer och hälsar på mig. Om jag bara hade kunnat ta en öl eller ett glas vin mitt på dagen så skulle det kanske kännas lite lättare? Eller om jag kanske skulle spy ur mig lite elaka kommentarer till nära och kära? Jag kan ju alltid skylla på att jag är lite personlighetsförändrad idag så slipper jag be om ursäkt sen när någon har råkat bli sårad. Å det är väl inget nytt att jag spyr ur mig elaka saker så varför skulle någon reagera? Kanske beror denna personlighetsförändring på att jag är gravid.... eller så ligger det i nån gen från nån förfader? Jag hoppas det känns lite lättare i morgon.

*skrattar*

Helt ärligt så har jag inte gjort så jättemycket idag känner jag själv. Men jag har helt klart gjort mer än att sitta på min röv och deppa ihop för att det är lite tungt. Jag har tvättat, diskat och dammsugit. Plockat undan lite inne. Handarbetat lite med symaskinen. Varit ut på långpromenad, visserligen sakta, med hunden och katten. Jag har umgåtts med min son och allt vad det innebär. Gör man lite åt gången och vilar ofta så går det faktiskt rätt bra. Inte sjutton kan jag sitta och deppa ihop bara för att jag inte kan knyta skorna själv (jag kommer faktiskt inte ner så långt längre.). Inte kan jag bara stå och se huset och trädgården förfalla bara för att jag inte är smidig nog att utföra vissa rörelser längre. Man får hitta nya sätt helt enkelt. Allt går om man bara har gett sig fasen på det. Å efteråt känner man sig ju såååå mycket bättre.
Hittade ett jättefint tyg igår som jag håller på att sy en "sida" till prinsessans spjälsäng av. "Sidan" är tänkt att ha fickor på sig där man kan stoppa saker som man ofta behöver mitt i natten men aldrig hittar. Tex nappar, termometer, näsdroppar osv osv. Jag ska ta kort när den är klar så kommer ni förstå bättre vad jag menar. Jag hittade dessutom ett annat tyg som var rosa och genomskinligt som jag ska sy en sänghimmel av till prinsessan. Kommer bli sjukt sött. Köpte även 2 rosa nappflaskor, 2 rosa nappar, ett rosa bäddset och ett rosa spjälskydd....jaaa ni fattar temat antar jag??

 *fnissar*

Så ikväll säger jag till alla läsare: Akta er för att få lite "personlighetsförändring", istället för att bara se motgångar se möjligheterna. Man kan hitta andra sätt att göra saker när det blir för svårt på det "vanliga" sättet.

Inga kommentarer: