Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 27 maj 2012

Mors dag....

Idag är det mors dag.
Jag blev firad med frukost-te och presenter på sängen i morse. Väldigt mysigt faktiskt. Har dessutom haft en väldigt skön dag i värmen. Visst har jag ont och visst är jag trött men det är ändå helt underbart. Men jag måste berätta om dagens finaste och dyraste mors dag present som jag fick nu här på kvällen. Jag fick några väldigt fina sms av min bonusson Didrik. Älskade barn vad du gjorde mig glad. Jag blev alldeles varm i hjärtat och fick tårar i ögonen när jag läste. När man har ont, kanske inte mår helt hundra, är jättetrött och lite lessen över saker..... DÅ är det just såna här saker som kan göra att jag orkar lite till. Det var verkligen det finaste nån har givit mig på mors dag, nånsin. Tack älskade Didrik. Det betydde verkligen jättemycket för mig.

Idag skickar jag en extra tanke till:
min egen mamma i himlen. Jag saknar dig fortfarande varje dag. Jag bara hoppas att du är stolt över mig och att du finns där även om jag inte kan se dig.
min svärmor i himlen. Du är väldigt saknad. Jag har lovat dig att göra mitt bästa för att ta hand om din son och jag tänker hålla vad jag lovat Dig.
min mormor i himlen. Jag saknar dig väldigt mycket. Det finns så mycket som jag skulle vilja berätta för dig.
min farmor i himlen. Jag saknar dig massor massor. Dina goda råd och kramar kunde trösta mig oavsett vad som var fel.
Gissar att ni mina "mammor" i himlen firar idag tillsammans. Ni sitter säkert på nåt moln och skvallrar en massa om oss här nere. Ni finns i mitt hjärta nu och för alltid.

Inga kommentarer: