Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 15 maj 2012

Kattutställning söndag

Såg just att jag inte uppdaterat bloggen om hur det gick för kissarna i allianshallen i söndags. Så nu kommer ett lite försenat inlägg om det. En liten förklaring bara innan jag börjar. Det är olika föreningar som jag har ställt på. SVERAK är den stora föreningen i kattvärlden. Kan jämföras närmast med hundvärldens Kennelklubben. Sen finns det en fristående förening utanför SVERAK som heter WCF. Den är något mindre och har inget med SVERAK att göra. Är man medlem i SVERAK får man ställa på WCF-utställningar men inte tvärtom. SVERAK är lite rädda för konkurrens.

Tusse tog sitt CAP. Nu har han 2 st CAP hos WCF. I SVERAK är han Premier och har 2 st CAPIB, alltså stoppad i Sverige. Hos WCF kan han alltså bli Premier om han tar CAP vid nästa utställning. Sen är det dags att samla CAPIB.
Mimosa tog sitt CAC. Det heter CAC istället för CAP eftersom Mimosa är fertil. Hon har nu 2 st CAC hos WCF. Mimosa är aldrig ställt på SVERAK. Hon blev dessutom domarens bästa och fick gå upp i panel.
Belas lilla häxa tog sitt CAP, även hon är kastrat alltså. Hon har åxå 2 st CAP nu hos WCF. Inte heller hon är ställd hos SVERAK nån gång. Belas lilla häxa blev dessutom domarens bästa och fick gå upp i panel. I panelen blev hon bästa kastrat hona. Helt fantastiskt hur långt denna lilla dam gick hela helgen.
Så vi fick med oss hem ett helt gäng med priser även på söndagen. Rosetter och en massa kattmat. På söndagen var det även ett väldigt intressant föredrag om katternas vanligaste sjukdomar som hölls av vetrinär Per Eksell.

Stort tack till Marie som var min assistent hela helgen. Hon fick släpa på mina fetto-kissar och hjälpte mig nåt enormt. Utan dig hade det aldrig funkat. Stort tack även till Ann-Louise som passade Zoltán hela helgen.

Jag träffade massor med trevligt katt-folk och fick så mycket tips. Väldigt kul att träffa alla de man mejlat med och lärt känna lite grann via facebook. Hoppas vi ses snart igen.

Inga kommentarer: