Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 8 januari 2012

Tess nya säng...

Efter husdjursmässan var vi till IKEA och handlade en ny stor säng till Tessan. Hon älskade den från första minuten. Lillebror va bra nyfiken på storesyrrans nya säng åxå.


De leker otroligt fint ihop nu. Tessan har blivit mer som en storasyster och tar verkligen hand om lillebror. Bryr sig om och hjälper honom. Jag trodde ju att det skulle bli klagomål och tandagnissel om att dela rum med lillebror men jag blev positivt överraskad. När jag berättade för Tess att Zoltán skulle ta hennes gamla säng så sken hon upp som en sol och sa: " Då slipper jag sova ensam... va skönt" underbart att höra för en mamma. Så nu är det inga problem eller utbrott vid sängdags längre. Tess går tom frivilligt och lägger sig tidigt, när lillebror går till sängs. Det är så fruktansvärt skönt så ni anar inte.


Inga kommentarer: