Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 9 januari 2012

Dagens sjukhusbesök...

Idag har hela dagen gått åt till akademiska sjukhuset. Jag började dagen på Spec.MVC och tog blodtrycket. Äntligen var det nere på acceptabla nivåer igen. Jätteskönt. Men jag fick lova att ta det lugnt även i fortsättningen så det skulle forstätta att sjunka. Efter det gjorde jag ett ultraljud till ett sk KUB/NUPP test som får fram sannorlikheten att barnet ska ha Downs syndrom. Allting såg jättebra ut och det är väldigt låg risk att barnet ska ha nån kromosomförändring som tex Downs syndrom. Jag fick korrigerat datum igen efter ultraljudet. Nytt BF är den 17 juli, men man planerar att sätta igång mig 14 dagar innan detta. Det gör att jag i morgon har gått exakt 13 veckor och går då in i vecka 14. Känns skönt.

Efter ultraljudet gick jag vidare till CF-center och träffade läkare, dietist, sjukgymnast och sjuksköterska. Allt såg bra ut förutom att jag idag blåste en lite sämre spirometri än vanligt. Min läkare Annika beslutade åxå att vi ska göra om glukosbelastningen hos dem. Eftersom jag hade så himla låga värden sist så vill man den här gången mäta förutom sockervärdena även insulinvärdena för att kolla att allt är okej. Känns skönt att de har sån koll men även lite nojjigt när man går och undrar om nåt är fel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bra dag.... Nu ser du till att vila.. Kram

Anonym sa...

Killen har ju redan " raggarfrilla å backslick " snyggt. // pappas pojke