Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 23 september 2011

Rosa såklart....

Om jag nu tvingas ha knät lindat så ska det vara med stil. Glamour och flärd. Egentligen bara glittret som fattas. *Fnissar*  Det är en rosa självhäftande linda som jag har överst för att skydda kompresserna under. Såret som blev av att trädet skalade bort en del hud blev ju infekterat och ser inte så väldigt vackert ut. Svider dessutom som eld när man nuddar det. Så jag fick snällt sätta mig och göra rent ordentligt med sårsprit. Jättemysigt. Sen la jag ett speciellt nät som man brukar använda på brännskador på sjukhuset. Nätet är insmetat i någon antibaktriell kräm som verkligen drar ut bakterierna ur såret. Väldigt effektivt. Eftersom detta nät är så kladdigt var jag tvungen att tejpa fast kompress över. Å allra överst för att skydda mot smuts och väta denna jättesnygga rosa linda. Egentligen har man den här till hästar och hundar men jag gillar ju färgen och att den är självhäftande. Blir dessutom ett skönt stöd eftersom jag har fruktansvärt ont inuti knät fortfarande. Lixom under knäskålen. Kanske be sjukgymnasten titta på det på torsdag när jag har årskontroll... 

Inga kommentarer: