Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 21 september 2011

2011-09-21

Idag är Zoltán och jag själva. Bela är på kurs på jobbet. Slutar i alla fall lite tidigare än vanligt så det är ju bra. Vi har varit ute på vovve promenad trots regnet. Sen har Zoltán lekt med sina leksaker medan jag plockat undan och spritat av på alla känsliga ytor. Medan han sov middag så passade jag på att dammsuga golven nere. Jag har dessutom torkat golven nere 2 svängar. Första gången med klorin och ättika för att få bort alla bakterier. Andra svängen med såpa och lime för att det ska dofta gott. Hur rent har man när skurvattnet inte är smutsigt när man är klar? *stolt* Å då har vi ändå många djur. Det enda som faktiskt finns överallt nästan hela tiden är hundhår. Men hellre lite hundhår på golven än bakterier och smuts. Känns så himla skönt att ha rent och fint omkring sig. Strax dags att börja med maten så den är klar till Bela kommer hem från kursen. Han är säkert hungrig efter en dag på kurs.

Inga kommentarer: