Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 4 september 2011

Hälsa....

Fick frågan ikväll hur jag mår..... Kom då på att det var kanske ett tag sen jag skrev om det på bloggen. Så därför folk börjar fråga... *skrattar*
Jooo det är rätt okej. Jag håller fortfarande på att försöka hämta mig från förkylningen jag fick för några veckor sedan. Jag har väldigt resistenta psedumonas fortfarande så vi försöker avvakta med kurer så länge det bara går nu (å för att vara riktigt ärlig så vet vi inte riktigt vad vi ska ta till för inget biter så där helt hundra). Jag fick prova en ny inhalationsapparat för näsan. Jag har ju så otroligt trånga näsgångar och bihålor så det blir väldigt lätt infektioner där åxå. Å jag har ju haft en bihåleinflammation sen början på sommaren som jag börjar bli less på faktiskt. Gör väldigt ont. Men den här apparaten fungerar faktiskt väldigt bra. Skönt att äntligen kunna andas genom näsan igen.
Nu märker jag att förkylningstiderna kommit igen. Influensa tiden närmar sig. Jag vill igen påminna om att jag inte väljer att vara osocial med vilje. Men som det är just nu så har jag ju dessa resistenta psedumonas och jag vågar inte ta för stora risker med baciller. Jag hoppas på förståelse från er alla. Jag älskar er och väljer inte att ha det så här.... jag är tvungen. Jag vågar inte chansa. Så snälla ni tänk er för om ni ska träffa mig..... är ni förkylda och smittar så stanna hellre hemma och bli frisk först. Snälla ni respektera detta. Jag blir så väldigt sjuk av bara en vanlig förkylning just nu. Tack.

1 kommentar:

Carola med CF sa...

Att många har så svårt att förstå, en enkel förkylning för dom, slutar oftast med dropp på sjukhuset för oss. Krya på dig och de där jädra bihålorna...vad ska man göra åt dom : (
/Carola med CF