Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 16 mars 2011

Sjukhuset...

God Morgon alla blogg-läsare.
Idag ska jag till Akademiska sjukhuset. Först ska jag ner på centret och hjälpa dem att kika på en ny inhalationsapparat. Ska ge mitt kritiska omdöme till tillverkarna. Efter det ska jag träffa vår nya kurator. Hon är väldigt duktig på försäkringskassa-frågor och sånt. Så hon ska få hjälpa mig med lite ekonomiska grejer samt att ta reda på vad man gör med en soc utredning som inte har ett enda rätt.....inte ens enkla småsaker som vart vi jobbar, hur mycket vi jobbar, namn osv osv... Den utredningen blir tyvärr svår att använda sig av för tingsrätten när den ser ut som den gör. Jag har redan skickat upp en kopia till deras gruppchef och områdeschef för att påpeka hur slarvigt gjord utredningen är. Men jag har inte hört ett dugg därifrån. Vi behöver åtminstone en utredning där uppgifterna stämmer för att den ska vara trovärdig i Tingsrätten. Så sånt ska min nya kurator få hjälpa mig med idag.
Jätte tack till Elin idag som tar lilleman medan jag är på sjukhuset. Egentligen så ska ju en dagmamma eller dagis hoppa in såna här gånger men eftersom någon väldigt gärna gör mitt liv till ett svårt helvete så kommer jag inte att kunna skola in honom förrän tidigast till hösten. Jag tycker inte att sjukhuset är en lämplig miljö för ett barn alla gånger. Vissa avdelningar som jag är på är inte barnvänliga alls. Sen vill han ju inte längre bara ligga i vagnen utan krypa runt och titta och känna på allt. Å det fungerar inte på ett sjukhus. Det är rent för jävligt att hela familjen ska behöva lida på det här viset....

Inga kommentarer: