Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 14 mars 2011

2011-03-14

Först av allt vill jag tacka Marie för rösten i Mysmatchen. Rösta på nu alla. Å man kan rösta en gång per dygn hur många gånger som helst så det är bara att rösta på.
För det andra vill jag tacka er som klickar annonser här på bloggen. Tack snälla ni, klicka mera.

Idag har jag varit på Akademiska sjukhuset. Träffat sjukgymnast och läkare. Gick väl okej. Jag är tokförkyld så kanske inte så imponerande värden men helt okej ändå. Låg på suturation 98%. Läkaren bestämde att jag ska börja en ny antibiotika kur. Inhalationsantibiotika den här gången. Egentligen ville hon att jag skulle ha promexin men den har bytt namn och då passade de på att lägga den utanför högkostnadsskyddet, så den har jag inte råd med. Vi snackar ca 20 000- 40 000 kr för en kur. Så vi ska prova med TOBI istället. Ser inte direkt fram emot det för man blir så sönder riven i halsen av den och man kan nästan inte prata. Det gör fruktansvärt ont att prata. Men jag var i alla fall in på apoteket och beställde TOBI idag. Kommer i morgon efter kl 16. Tiggde även åt mig en liten flaska hostmedicin så jag ska få sova ostört från hostan på nätterna. Väldigt skönt. Blev åxå testpilot för en ny inhalationsapparat som de vill lansera här i Sverige. Jag ska få testa den på onsdag och ge en kritisk bedömning till tillverkarna som jag ska få träffa samtidigt. Jag har läst på lite och vet redan flera saker jag inte gillar med den men som jag tror är ganska lätta för dem att fixa. Fick även en ny tid hos sjukgymnasten för akupunktur på min ömma rygg på torsdag. Jag har ju en liten muskel i ryggen som gärna låser sig vid rethosta och sen ramlade jag ju av Hlökk några gånger i ridhuset åxå å slog i ryggen såklart. Men det var helt mitt fel för jag satt och tänkte på annat när jag borde haft tankarna på ridningen och vad jag gjorde. Så jag erkänner att det var helt mitt eget fel.
På tal om ridning. I morgon ska jag till Edeby ryttargård och rida Hlökk igen. Ser fram emot så mycket. Det är så himla roligt och skönt. Den delen av min behandling gillar jag skarpt.
Pratade med underbara Elin ikväll på telefonen som ställer upp och tar lilleman på onsdag och torsdag när jag har besök på akademiska. Tack snälla ängla.

Inga kommentarer: