Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 1 mars 2011

2011-03-01

Å vilken helt underbar dag. Idag var jag på Edeby ryttargård och pysslade om min nya medryttarhäst. Ett islandshäst sto som heter Hlökk. Pysslade om henne lite först och ryktade och gjorde henne fin. Sen tog jag några vändor i ridhuset som jag hade bokat. Efter en stund kom Johan som jobbar där förbi och frågade om vi ville följa med honom ut på en ridtur. Det ville vi såklart. Så Johan visade lite perfekta ridvägar kring gården. Hur fint som helst. Vi red en slinga på 8 km och det var såååå vackert. Omväxlande tempo och massa snö. När man töltade så sprutade snön kring hovarna på Hlökk. Hur härligt som helst. Johan visade fler fina ridvägar som Hlökk och jag ska utforska sen. Johan är jättetrevlig att prata med och vi hade en jättetrevlig ridtur. Jag lägtar redan till nästa tisdag då jag får träffa Hlökk igen. Men jag känner redan nu att jag kommer ha rejäl träningsvärk och ont i baken i morgon...
När jag kom hem vid 15 tiden idag så var jag som en helt ny människa. Vilken terapi det är med hästar och ridning. Jag mår så himla bra och är så väldigt väldigt glad. Terapi för själen. Helt underbart!!! Jag är så glad att jag hittade Edeby gård och att jag fick chansen att prova ut en häst som passar mig. Hon är så rolig att rida. Hon har fart och fläkt men utan dumheter. Hon är stark som 17 men snäll. Stor för att vara en islänning och stor i stegen. Jätteduktig på att tölta och får upp en himla fart. Å så söt att titta på...

Inga kommentarer: