Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 22 mars 2011

En ganska skön dag....

Japp det blev ju det iaf. Trots feber och huvudvärk. Jag tog mig till stallet och pysslade om Hlökk lite. Vi red ut en slinga runt gården. Helt underbar natur. Såååå vackert. Å nu börjar det ju att töa så fästet idag var kanon. Vi övade lite på tölten och det gick väl sådär. När jag kom tillbaka till gården så kände jag mig så lugn och harmonisk. Som en ny människa. Tänk va en ridtur i vacker natur på en snäll häst kan göra.
Nu på kvällen har jag duschat Tusse och Xibell. De är jätteduktiga. Sitter så fint och stilla så det är inga problem alls. Men de låter som om man har ihjäl dem. Höga höga MJAU!!! Nu blir det House och sen sängen.... I morgon ska jag skicka min man till kiropraktorn för att kolla hans rygg.... :)

Inga kommentarer: