Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 24 juni 2013

Vacker Hingst

Denna vackra hingsten hittade jag på en av våra promenader. Han var väldigt nyfiken och snäll. Kom direkt fram till staketet och hälsade. Hans kompis va inte lika social. Plötsligt mindes jag i hjärtat hur mycket jag saknar hästarna och Edeby ryttargård. Älskade hlökk. Jag smekte hingstens mjuka mule och tårarna verkligen brände bakom ögonlocken. Saknaden är så stor efter hästarna.
Förbannade sjukdom va mycket du har tagit från mig! För det, hatar jag dig!! Jag älskar hästar och att vara nära dem. De dömer aldrig och de behandlar en aldrig annorlunda trots att man är sjuk.
Hästar lever i nuet, här och nu. Det enda som betyder något är vad man gör just precis här och just precis nu.
Den här hingsten vi träffade på var dessutom väldigt vacker och stor. Jag smälte direkt för honom och hade mer än gärna tagit med honom hem. Vackra häst.
Brevid hingsten såg balthazar ut som en liten terrier. Skillnaden var så grymt stor.

1 kommentar:

CF sa...

Ser ut som en Shire-hingst, är det en sådan ? Mycket fin :)
Själv vågar jag inte ens gå nära en häst.