Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 28 november 2011

Kia sjuk?

Har fått en del mejl, sms och telefonsamtal från oroliga och underbara människor som undrar om jag är sjuk eftersom jag inte uppdaterat vare sig FB eller bloggen. Tack för era varma tankar, det uppskattas ska ni veta. Kan lugna er med att jag är inte sjuk. Eller jaaaaa ni fattar. Jag har bara varit väldigt väldigt trött och haft väldigt ont i lederna och ryggen. Det är ju kyla och väderomslag ute och det sätter sig direkt på lederna. Så helt ärligt har jag inte haft nån lust att sitta så länge vid datorn och uppdatera nånting. Men ikväll så känns det lite bättre. Kanske för att jag fått tanka lite energi hos en vän. Shirin på salong Drottninggatan 2. Skönt att bli ompysslad och få prata. Känna lite värme och omtänksamhet. Tack Shirin med personal, jag kände mig verkligen omhändertagen och ompysslad. Det behövde jag. Det har varit en lite jobbig tid både med min sjukdom och även på det privata planet. Människor som jag tycker mycket om som gjort mig väldigt ledsen och besviken. Sånt tar åxå på mina krafter. Det händer väldigt mycket just nu i mitt liv och jag önskar jag kunde skriva om allt men det kan jag inte än. Jag kommer kanske att återkomma till en del längre fram. Just nu försöker jag koncentrera mig på att få tillbaka min energi och ork efter den här svackan.
Jag var på akademiska idag och blev både arg och besviken på min läkare. Hade ett besök inbokat kl 11 men när jag gick kl 11.50 hade förra patienten inte kommit ut från hennes rum ännu. Jag inser ju att saker kan hända och dra över tiden absolut. Men det jag tycker var dåligt var att hon inte kom ut och förklarade att hennes möte drar ut på tiden. En av sköterskorna knackade på när kl var 11.30 och frågade om hon hade glömt bort att hon hade en patient inbokad kl 11 men hon hade inte glömt detta sa hon. Istället utnyttjade jag min tid med att tillsammans med sköterskorna ta emot en försäljare från ett företag som tillverkar nya port-a-cath nålar. Riktigt smidiga faktiskt. Det är ju jag som har jagat på och klagat så mycket på de vi har nu så det var ju passande att jag var där idag när försäljaren kom dit åxå. Så vid nästa IV-kur så ska jag som första patient testa de nya nålarna. Ska bli spännande. De såg väldigt små och smidiga ut så jag tror det blir bra. På vägen ut till bilen så mötte jag även allas vår CF-Pappa Hans Kollberg. Alltid lika kul att träffa honom. Å han bekräftade återigen att ledvärk var nånting som var väldigt vanligt bland CF-are som har en lite annan mutation än den vanliga. Ledvätskan blir seg och allt blir inflammerat och det gör hemskt ont. Det kändes iaf skönt att få bekräftat av honom.

Inga kommentarer: