Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 7 november 2011

2011-11-08

Har idag varit på akademiska. Bassängträning på 85:an och andningsgymnastik på CF-center. Jag fick idag prova på hur ni friska andas. Va avundsjuk jag blev. Jag provade en maskin som kallas B-pap och som blåser in luft i lungorna för att öppna upp. Så man behöver inte kämpa med inandningen utan den sköter maskinen. Jag kunde ha somnat där på britsen. Sååå himla skönt det var. Alla ni som är friska i era lungor förstår inte hur jäkla bra ni har det. Ni tar för givet att andas. Jag kände idag hur himla lätt det var och jag förstår hur man gärna blir bortskämd med detta. Varje andetag jag tar så måste jag verkligen dra in luften i lungorna. Kan inte förklara det på nåt annat sätt. Varje muskel som används vid andningen jobbar väldigt hårt hela tiden. 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan 365 dagar om året. Därför jag har så himla ont i axlar och rygg ibland. Jag kände idag hur lite musklerna behöver jobba med andningen för en frisk människa. Det är en enorm skillnad kan jag lova. Jag önskar jag kunde få er att förstå hur underbart det är att kunna andas utan ansträngning. Uppskatta det!! Det är en gåva som inte alla fått.....

Inga kommentarer: