Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 4 november 2011

Bästa dagen på länge....

Idag är det den bästaste dagen på väldigt länge. Av helt personliga skäl. Så ikväll ska jag faktiskt öppna en liten flaska champagne i bubbelpoolen och bara fira. Kanske sjunga en liten sång.

Idag ska jag ta med Tess till en privatklinik och se till att hon blir vaccinerad mot influensan. Jag har flera gånger påmint mitt ex om att han ska vaccinera henne för det har jag gjort varje år tidigare. Men han struntar helt i henne och tycker det är bättre om hon blir sjuk. Så även om jag inte ska betala Tess vaccinationer så har jag hittat en väg runt det hela. Hade det varit en mamma som betett sig som han gör så hade samhället direkt hoppat på henne. Jag menar vilken förälder skickar barnen till skolan i trasiga och smutsiga kläder? Vilken förälder struntar i vaccinationer? Vilken förälder packar smutsiga, trasiga och för små kläder när barnet ska bort? Vilken förälder tvingar barnet att duscha tillsammans med en vuxen av motsatt kön i husets mörka läskiga källare när övriga av husets medlemmar duschar på övervåningen? Vilken förälder låter inte barnet få en egen handduk att torka sig med, utan ger barnet handduken som föräldern själv nyss torkat sin äckliga pung med?  Vilken förälder tillåter inte barnet att gå upp ur sängen på natten för att dricka ett glas vatten? Vilken förälder skrämmer sitt barn till den grad att hon inte vågar kliva upp på natten för att säga till att hon har ont i huvudet? Jaaaa ni har helt rätt.... Mitt barns pappa lyckas med samtliga saker ovan.

När vi vaccinerat Tess ska vi vidare till affären och handla dricka och godis till i morgon. Funderar på att svänga förbi Nelins som firar 1 år på nya stället idag. De hade himla bra priser åxå.

Sen blir det hem och förbereda potatisgratänger till i morgon.

Å kvällen avslutas med lite fredagsmys med familjen och Patrik & Malin.

Idag ska här firas!!!!!  

Inga kommentarer: