Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 31 augusti 2011

Vila middag....

Vi har varit ute hela förmiddagen. Först gick vi på vovvepromenad med vagnen. Zoltán fick gå en bra bit själv med stöd av vagnen. Han tyckte det var jätteroligt. När vi kom tillbaka så hängde vi ut lite tvätt och plockade in krukorna som jag hade penseer i somras. Sen började vi rensa i en av rabatterna på baksidan. Vi hann få ihop en hel skrinda full med ogräs innan regnet kom. Då fick vi rusa och ta in tvätten, vagnen och vovven. Zoltán ville inte alls gå in utan han tyckte regnet var ganska kul att vara ute i. Ska köpa ett regnställ till honom med stövlar så vi kan vara ute fast det regnar eftersom han verkar tycka det är så roligt. När vi gick in så gjorde jag lunch och zoltán fick äta själv. Efter lunchen vek vi lite tvätt och dammsög övervåningen. Sen var det dags för Zoltán att sova middag. Medans gick jag ner och dammsög nedervåningen och körde igång en ny tvättmaskin och en diskmaskin. Å just nu sitter jag i soffan med en kopp te och vilar. Xibell har varit som en igel på mig hela dagen. Ska absolut ligga i knät hela tiden. Helt omöjlig att få bort. Ska snart väcka upp Zoltán från sin middagslur. Om det blir uppehåll ska vi nog gå ut och fortsätta med att rensa rabatten....

Inga kommentarer: