Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 16 januari 2011

2011-01-16

Idag är det söndag och vi har alla städdag här hemma. Alla hjälps åt efter förmåga att städa och fixa snyggt i sina rum och resten av huset. Jag måste säga att barnen är väldigt duktiga allihopa på att hjälpa till. *stolt* De dammar och dammsuger och fixar. Jag och Bela har satt upp gardiner i allrummet på ovanvåningen á la Ernst-stil *skrattar* Fast Bela vägrade vara barfota så det förstörde ju Ernst-stämningen lite.... ha ha ha ha.... Men det blev iaf jättefint tyckte vi båda. Idag är det ju åxå barnlämnardag. Usch tycker inte om det alls. Kanske blir iaf grabbarna kvar en natt till, får hoppas på det. Huset blir så tomt när alla barnen försvinner så ni kan inte ana. Jag tycker om när huset är liv och rörelse och man har barnen omkring sig hela tiden. Man tror ju att det ska vara skönt att få en veckas ledigt från all "kaos" men det är skönt i ungefär en dag sen saknar man de allihopa jättemycket.

Inga kommentarer: