Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 7 december 2011

Videolänk till himlen....

Jaaa nästan så iaf. I dag när Marie kom så tittade vi på en film som min Pappa gjorde 1991. Jag blev alldeles varm och tårögd av att se alla igen. Tänk man har ju glömt bort hur deras röster låter. Hur deras gester såg ut osv... Idag fick jag uppleva det en gång till tack vare den här filmen. Helt underbart. Min vackra mamma. Älskade mormor och morfar. Så levande men ändå så långt borta. Jag är så glad och tacksam över att min pappa gjorde filmen. Jag är otroligt tacksam och glad över att Vera & Björn kopierade den till en DVD-skiva till mig. Årets julklapp. Tack underbara ni. Nu kan jag äntligen visa mina barn deras rötter.

Inga kommentarer: