Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 3 december 2011

Helg....Lördag

Idag är det bara jag och barnen. Lördag och lediga. Ingen tid att passa bara lugn och ro. Bela jobbar idag tyvärr. Kallt ute idag som 17. Frost i gräset och på bilen. Ingen skön syn. Vintern är inte min årstid alls. Hatar kyla. Sen är det så jobbigt med alla kläder som man ska på ungarna när man ska i väg. Allt tar minst dubbelt så lång tid. Speciellt när man har liten herre som bara hatar stövlar, mössa och vantar. Varje dag är en kamp när man ska tvinga på honom det. Ser fram emot när han kan börja klä på sig själv lite mer. Just nu är han bara otroligt lat och hjälper inte till ett dugg när man ska ta på honom. Det är som att klä en säck med nötter.

1 kommentar:

vera sa...

Ha,ha, det är bara pojkar som gör så. Flickor klär på sig medan pojkarna skriker och vill ha hjälp. Din lilla Zoltan har kommit in i tross åldern.