Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 4 december 2011

Almunge 1 år

Idag har vi bott i det här huset exakt 1 år. Usch va tiden går fort. Å för ett år sedan hade vi snö upp till första trappsteget på farstubron och massa minusgrader. Idag är det 4 +grader och inte en snöflinga. Har faktiskt regnat idag. Minns när vi vaknade efter vår första natt i vårt nya hus......12 grader inne. Kul! Gissa om jag ångrade köpet just precis då. *skrattar*  Vi hade inte riktigt koll på hur vårt nya värmesystem fungerade och inte ställt in det rätt. Å på natten va det minus 30 grader ute så det blev rejält kallt inne. Man satt i 3 tröjor, 2 byxor, raggisar och en stor byggfläkt stod och gick när vi åt frukost i vårt nya hus. Idag vet vi vad vi gjorde för fel så nu är huset varmt och gosigt. Tog ett tag att lära sig det nya systemet men nu när vi vet så är det otroligt smidigt och lättskött. Som att bo i en stor frigolitlåda. Väldigt bra isolerat och håller värmen otroligt bra. Värmesystemet ser dessutom till att inomhusluften är otroligt fräsch och lätt att andas. Så skönt för mig som är lungsjuk.
Samtidigt säger jag Grattis till Marie och Daniel som varit tillsammans i 1 år...... Stort grattis till er.....

Inga kommentarer: