Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 31 oktober 2011

Gravsmyckning....

All-helgona... eller kanske nu mera känt som Halloween är för mig en helg då vi firar minnet av våra nära som gått bort. 

Jag tycker det är fint att fira minnet av den som gått bort istället för att sörja döden. Döden är ju nånting som vi alla kommer att möta förr eller senare så den tycker jag inte är något att fira. Däremot vet jag att de nära och kära som jag har i himlen hellre ser mig fira deras minne än sitta och sörja att de dog. Så idag åkte jag och Marie runt till gravarna och smyckade dem med kransar, blommor och brinnande ljus. Nästa helg har vi en fest där vi som sagt firar minnet av våra nära och kära som inte längre är bland oss. Det här är min farmor och farfars grav. Kransen längst fram la Marie och jag dit. Å ljusen på sidorna ställde vi dit. 

Inga kommentarer: