Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 30 juni 2011

Tack Angelina....

Idag tog jag avsked av världens bästa kurator. Angelina Fransini. Akademiska Sjukhuset var för dumsnåla för att ge henne fast anställning. Hon har fått en ny tjänst och jag gratulerar Nyköpings lasarett som får en helt underbar kurator. Hon har hjälpt mig otroligt mycket. Hon har varit så mycket mer än min kurator. Jag är ju i vanliga fall väldigt noga med att aldrig blanda mitt sjukhus-liv med mitt privata liv men den Angelina blev mer som en vän än som en kurator. Jag kommer sakna henne otroligt mycket. Jag kommer att få den kuratorn jag hade innan hon kom till oss, Ulla Skoog. Men Angelina vann verkligen mitt hjärta även privat så hon kommer att vara väldigt saknad. Angelina, du är verkligen en störtmysig människa. Man bara kan inte låta bli att tycka om dig. Både Bela och jag tackar dig för alla dina råd, allt ditt stöd och all din varma omtanke. Vår dörr står alltid öppen för dig och du är välkommen när som helst. Stort Lycka till med ditt nya jobb!!!!

Inga kommentarer: