Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 28 juni 2011

2011-06-28

En väldigt varm och solig dag. Varit i stallet på Edeby ryttargård. Ridit Hlökk. Idag fick jag hjälpa till som ledare på en tur-ridning på ett ridläger för småtejejer i åldern 5-10 år. Jättekul att få hjälpa till. Grejen var den att de brukar alltid vilja vara 2 erfarna ryttare som ledare när man rider ut med barn. Men idag skulle vetrinären komma och titta på en annan häst som gjort sig illa i ögat. Å precis när gruppen skulle ge sig ut på ridtur ringde vetrinären och meddelade att han var på väg. För att slippa ställa in hela turen så erbjöd jag mig att följa med. Å det gick jättebra. Det var duktiga tjejer.
I morgon den stora dagen. Då kommer domen. Jag mår skitdåligt. Nervös och orolig såklart. Kommer inte kunna sova alls i natt känner jag. Jag tror hela familjen känner av detta och påverkas för det märks på flera sätt. Det är otroligt jobbig. Att gå så här och bara vänta, inget veta är helt hopplöst. Man blir helt konstig till slut. Jag kan bara hoppas och be att det ska gå bra. Så snälla ni alla därute.....Håll alla tummar ni har för mig i morgon!!!

3 kommentarer:

marie sa...

håller alla tummar jag har å ber till alla övre makter. e nervös ja med

Daniel sa...

Håller tummarna för er

Carin sa...

Håller självklart tummarna. Hårt!!
Tänker på er!!
Kram