Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 27 juni 2011

2011-06-27

Var till sjukhuset idag. Träffade läkaren och sjukgymnasten. Gjorde en spirometri. De små luftvägarna var betydligt renare idag än på länge. Men jag har tappat i volym rätt mycket på sista veckorna. Fast jag vet ju vad det beror på. Ork. Jag har ingen ork längre. Ingen energi och det gör att jag snabbt tappar volym. Måste hitta orken igen. Fick lite påfyllning idag faktiskt. Först kom mina svärföräldrar Bela SR och Gabriella och hälsade på.  De ville gratta mig lite i förväg och samtidigt se vårt hus. Fick jättefina presenter som jag blev jätteglad över. Ska till IKEA i veckan och kolla runt lite. Äntligen kan jag fortsätta inreda. Sen kom min Pappa förbi åxå. Han ville åxå fira mig lite för tidigt. Han hade med sig en present som jag verkligen blev rörd över. Örhängen som min farmor haft. Superfina. Blev lite sur på mig själv bara för att jag glömde fråga Pappa om historian bakom dem. När, var och av vem hon fick dem. Gissar att de var någon speciell present som nån gav till henne för väldigt längesen. Lovar jag ska fråga honom nästa gång jag träffar honom. Hoppas han vet. Fast jag tror att han gör det för han stod min farmor väldigt nära. Min älskade lilla farmor. Hon var den underbaraste, varmaste och mest godhjärtade människa som nånsin funnits. Fanns inte nåt ont i henne alls.
Så jag är väldigt nöjd med min dag.....

Inga kommentarer: