Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 25 juli 2013

Sommaren bankar på dörren.....

Idag har det varit en helt ljuvlig sommardag. Så varmt och skönt. En ljummen sommarkväll med nästan inga bugs alls. Helt underbart.
På förmiddagen var vi till stan och handlade lite. Mest städartiklar på ÖB och lite matvaror som vi saknade till veckan.
Hittade dessutom bra grejer att ordna med omläggning på mina sår på fötterna/vristerna. Till djur, framförallt hästar, finns det ett slags bandage som är självhäftande så man slipper hålla på med tejp eller säkerhetsnålar för att hålla bandaget på plats. Väldigt smidigt tycker jaf. Det står dessutom mot väta så man kan faktiskt bada ändå. Å så är de jättesnyggt rosa. *ler* Passar ju mig perfekt. Hahahaha.
Annars har vi väl inte gjort alltför mycket här hemma. Bela har pysslat ute i sin verkstad och jag har pysslat här inne med lite allt möjligt.
Vi har suttit i ute-SPA:t och plaskat lite med barnen. De älskade det. 34 grader är lixom perfekt för småbarn  som snabbt blir nerkylda.
Annars rullar allt på som vanligt här hemma. Morran aka Mimosa väsxer och blir allt tynge och tjockare. Ska bli så roligt att få se om det är några bebisar därinne. Vi har nu börjat att väga alla kattena minst en gång i veckan. Så för vi dagbok över detta och ska försöka följa med här hemma.

2 kommentarer:

vera sa...

Hej, kolla även på sportaffärer och på Jula, där kan man hitta bra omläggnings förband också. Apoteken har bara för små sår.

Chinona sa...

Tack för tipsen lill-moster. Det är sant som du skriver att apoteken oftast bara har omläggningsmaterial till små sår. Mina sår är ju hela vristen så det krävs ju att man sätter ihop flera stycken. Men då ska jag släpa min man till gubbdagiset jula och hjälpa mig och hitta bättre grejer till mina sår