Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 2 april 2012

Kuratorbesök...

Var till sjukhuset idag. Ett kuratorbesök hos Ulla stod på schemat idag. Egentligen skulle Bela följt med men eftersom Zoltán var så hima förkyld så ville vi inte att han skulle vara hos nån barnvakt. Men Ulla och jag hade ett bra samtal ändå. Vi gick igenom ämnena skam och skuld idag. Nånting som tyvärr har följt med mig nästan hela mitt liv. Å kanske många gånger har styrt mina val tyvärr. Det blev ett intressant och givande samtal.
Efter det åkte vi till City Gross för att handla lite mat. Å eftersom både Bela och jag är sjuka i den här usla förkylningen så orkade ingen av oss laga mat idag så det blev hämt-mat från aahan thai. Jättegott.

Hälsa: Jag skickade igår ett mejl till min läkare Annika om hur jag mår och lite hur allt är just nu. (jag brukar mejla henne istället för att ringa eftersom jag då slipper gå via övriga medlemmar i teamet. Pga en del konflikter så litar jag bara på min sjukgymnast Ewa, min kurator Ulla och min läkare Annika. Ringer jag till centret och ber de skriva en lapp till Annika så tar de det som en ursäkt för att få gå in och snoka i min journal, något som stör mig för jag tycker inte att de har med vissa saker att göra. Men om jag mejlar Annika direkt så får de inte gå in i min journal eftersom de inte behandlar mig alls. Väldigt praktiskt.) Idag fick jag svar från Annika. Jag har ju fått Zoltáns dagisbacill-förkylning å då tyckte hon att Amimox skulle vara en bra idé att prova. Det är ett antibiotikum som inte är farligt för barnet i magen. Å min kropp behöver just nu all hjälp den kan få. Sen hade hon lite åsikter om min värk från bäckenet så hon tyckte väl att jag skulle kika upp till dem på onsdag förmiddag. Hon vet ju att jag rider på tisdagar och att hon inte skulle få in mig till sjukhuset i morgon så det blev onsdag. Snacka om att man har en läkare som är värd guld. Förstår ni hur underbar hon är som tar sig tid att svara på mina mejl för hon vet om konflikten i teamet. Hon tar sig tid att svara på mejl och fixa recept på en gång så att jag ska kunna komma igång med medicinering så fort som möjligt. Hon fixar fram en tid för ett läkarbesök för att jag har mejlat henne mina symptom och hon litar på det jag skriver. Hon är en pärla. Annika Hollsing.

Inga kommentarer: