Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 13 februari 2012

Sjukhuset idag...

Har varit på sjukhuset idag. Träffade min sjukgymnast Ewa. Vi gjorde först en test hurvida min medicin Ventalistin verkligen fungerar. Ventalistin är korttidsverkande luftrörsvidgande medicin som man ska ta vid behov när det känns trångt i luftvägarna. Nu visade spirometrin att jag endast fick 6 % förbättring av värdena när jag tog medicinen. Men som Ewa sa att när man ligger som jag gör just nu och tullar på marginalerna så är 6 % rätt mycket ändå. Ska diskutera mera med läkaren hurvida jag ska fortsätta med Ventalistin eller inte. Sen gick vi till 85:an och hade lite bassängträning. Skönt för min onda rygg och min foglossning att kunna röra sig utan belastning.
Vi har lite konflikter nere på centret som jag hoppas kunna lösa på något sätt. Jag har mina misstankar om vem i teamet som har startat den här konflikten och blåst upp den till onödiga propotioner. Jag ska ta en dissussion med Annika om detta vid första bästa tillfälle. Trots allt hon som är chef. Tack min vackra vän Angelina för goda råd i allt. Jag uppskattar dig så mycket ska du veta.
Efter sjukhuset så åkte jag till City Gross och storhandlade inför veckan. Jag var dessutom in en snabbis på babyproffsen och kikade lite på en syskonvagn som jag gillar. Tyvärr så kostar den 7300 kr och det känns lite väl mycket tycker jag. Bela är väl måttligt intresserad av just barnvagnsinköp så det känns som att jag är ensam i detta. På kvällen kom Didrik hem. Mysigt att ha familjen samlad igen. Älskar när det är liv och rörelse i huset.

Hälsan då. Hur mår jag egentligen? Tjaaa på det stora hela rätt bra ändå tycker jag. Visst jag har ont och jag blir fort anfådd. Hostar en hel del. Men jag känner ändå att jag har energi och ork nu. Lungvärdena är väl inte på topp men inte heller nån förvånande försämring. Magen trycker ju upp lungorna allt mer och jag har inte längre samma muskelstyrka i magen eftersom den är uttänjd.

Graviditeten. Jag har idag gått 17 + 6 dagar. I morgon har jag alltså gått hela 18 veckor och går då in i v 19. Tiden rusar på. Jag mår bra i min graviditet. Magen växer sig allt större. Nu kan man om man har tur känna på utsidan när bebisen sparkar och rör på sig därinne. Det är mest aktivitet på kvällarna efter att jag har duschat. Jag är ständigt hungrig och ännu mera törstig. Älskar Loka mineralvatten. Sushi är ett annat begär som ofta slår till. Sååå fantastiskt gott. Vi har haft lite namnfunderingar. På vår lista över tänkbara namn finns nu: Alexander, Sander, Milian, Cinnia, Angelina, Joline, Alicia. Kom gärna med förslag eller åsikter. Jag värdesätter allt. Om någon därute vet någon som vill sälja sin syskonvagn så hör gärna av er till mig.

Inga kommentarer: