Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 18 juli 2011

Välkommen till Familjen Tasnadi

Idag hämtade vi hem våran nyaste medlem till flocken. En underbart vacker Brittisk Korthårs hona som är tänkt ska bli min egen avelshona såsmåningom. Hon är svartsmoke till färgen, vilket betyder att hon ser svart ut på ytan men blåser man lite på henne ser man att underhåren är av renaste silver. Sååå vacker tjej. Hon är helt fantastisk. Hennes riktiga namn är Tazzamore´s Eartha Kitt. Vad vi kommer att kalla henne här hemma får visa sig när vi ser vad hon har för personlighet. Flocken verkar ta det hela med ro. Ingen hetsar upp sig. Jaaa förutom Balthazar då som gärna vill leka. Men han är ju lite stor. Så tills hon har växt till sig och jag har sett att hon säger ifrån åt honom på skarpen så får han ha munkorg när de träffas. Mer som en säkerhetsåtgärd. Jag tror ju aldrig att han skulle göra nåt med mening men hundar kan ju ibland bli lite uppspelta när de leker och lätt glömma bort hur stora och starka de är i jämförelse med en liten kattunge. Gjorde samma sak när Xibell kom till oss och det gick super. Bilder kommer att komma på vår lilla prinsessa men jag ville att hon skulle få ta det lite lugnt första dygnen. Så håll ut....

1 kommentar:

Peter A sa...

Nu får du verkligen räkna med ett besök framöver. Jag vill se nytillskottet!